Tuesday, April 21, 2020

Sop vir Afrika!


Dit was aand en dit was more... die 27ste dag van Lockdown.

My Ma was reg... dink ek toe ek die laaste soplepel van 44 liter sop sedert Saterdag in ‘n 1 kilogram Flora margarine bak skep en in my kampvrieskas pak. My staanvrieskas en kisvrieskas is reeds vol. "Flora Regular High in Omega 3 and 6" lees ek op die bak. My Ma is reg oor baie dinge.  Maar toe sy drie jaar terug vir my aangemoedig het om ‘n elektriese drukkoker aan te skaf, sou ek nooit in my wildste drome kon dink hoe handig dit in hierdie maand sou wees nie.  Dit het my welliswaar 'n volle jaar gevat voordat ek die drukkoker op die Black Friday Sale vanaf Takealot bestel het.  

Ek het nog nooit so baie sop gekook nie. Liter 45 en verder is reeds oppad. En so word daar uitgespring in duisende huise in SA en is ek so trots om ‘n Suid-Afrikaner genoem te word.  Jinne, maar ons kan saamstaan as dit moet! Ook in Bergrivier is elke vrou in elke huis wat kan en selfs die wat nie kan nie, besig om behoeftiges te help.  Tussendeur hou ek my brein besig met allerhande onsinnighede en maak ek ‘n studie van wie gebruik watse margarine of botter op ons dorp, wie verkies watse geur feta of joghurt en watse roomys word in grootmaat verorber in watter huishoudings. Dit is ook duidelik wie koop graag by Woolworths in die stad, maar ek belowe ek hou die inligting vertroulik.  Interessante studie sê ek jou.  

Vir die verskaffers: julle moet asb nou julle nonsens uitsorteer voor die volgende krisis.  Hoekom pas ‘n Fairest Cape joghurt bak se deksel nie op ‘n Parmalat houer nie? Dit is sommer twak en sou ‘n vrywilliger se werk soveel makliker gemaak het.  Nou moet ‘n mens legkaart bou om elke draai. Die 1 kg Flora bakke werk die beste en kry die meeste sop in die kleinste spasie in die vrieskas.  Dan laai ons af by die ACVV of Badisa en is die spasie beskikbaar en begin ons weer van voor af.  Party bakke is al soveel keer herwin.  Op een van die deksels staan “best before 7/4/2013”. Kudu’s!

‘n 90 jarige geliefde Tannie op ons dorp wat tans by haar kinders is in Clanwilliam (ja julle weet tog ek praat van Tannie Colla) reël dat haar herwinningsgoud in haar motorhuis ook uitgehaal word en deel vorm van die poging om soveel as moontlik mense van honger te red.  Dankie aan elkeen! Elke bietjie help en saam sal ons dit maak.

Intussen het die Wes-Kaapse Regering besef dat die huidige plan van kospakkies uitdeel nie vinnig genoeg resultate lewer nie en het hulle verdere fondse beskikbaar gestel wat Munisipaliteite kan gebruik om voedsel-sekuriteit mee te doen. Ons is oneindig dankbaar en kry kans om tot vanmiddag 16:00 insette te lewer oor die proses en die plan.  Daar is baie insette om te lewer.  DSD leer ook intussen uit hul huidige prosesse en sit ‘n verbeterde Food Relief Stage 2 op die tafel.  Elke Munisipaliteit is gelys behalwe Bergrivier.  Ek staar in stomme skok na die skerm en kan nie glo wat my oë sien nie. Gelukkig het ek oor jare baie goeie verhoudings opgebou oor al drie vlakke van Regering en kan ons dit gou regstel.  My hart klop nou nog onreëlmatig.

Gisteraand gaan laai ek sop af by Hannie. Sy is verbonde aan Badisa. Vir baie op Piketberg is Hannie Badisa.  Ek gee ook vir haar geld wat 'n vriend uit China geskenk het vir behoeftige gesinne. Wonderlik hoe 'n hele wereld kan saamstaan.  Oppad terug ry ek onderom na my huis toe om 'n slag aan ander honde die kans te gee om bietjie te blaf, en so wrintie waar sien ek 'n buurvrou doodluiters draf.  Ek haal my voet van die dieselpedaal af en gly my motor met momentum tot langs haar. Ek draai die ruit af en was reg om iets te se, maar kry niks uit nie. Ek trek my skouers op en beduie met my hande in 'n opwaartse posisie asof om te vra: Wat doen jy?  Ek dink sy kon die moedeloosheid in my oe sien. Probeer eers verskonings maak. Sy draf net van haar huis tot by die buurvrou twee huise verder se hek.  Ek staar haar aan in algehele onvermoe en vra of sy weet dat dit 'n kriminele oortreding is.  Vannag sou ek heelnag rondrol hieroor.  Wat doen ons as die goeie mense nie meer geduld het nie? Dan is ons in die moeilikheid. Ons het nie die personeel of krag om goeie mense te patrolleer nie. Ek vra weer baie mooi.  Beskerm asb uself en almal van ons en bly tuis. Ja, dis verskriklik dat jy nie mag draf in die straat nie. Ek verstaan dit. Ek stap ook minstens 3 keer per week die bergpad in Piketberg, maar ons is nou in 'n Nasionale Ramp. Dit is wat dit is. Bly tuis. Jy is nie net 'n krimineel as jy uitgevang word nie. Jy is 'n krimineel as jy die wet oortree. 


Intussen stuur mense mooi goed vir mekaar oor whatsapp en hou ons zoom-vergaderings dat dit klap. Ek sal na dese ‘n handboek kan uitgee oor hoe om jou serp so te knoop dat mede-zoom-kollegas nie agterkom dat jy jou pj’s aanhet nie.  Saterdag was so ‘n geval.  Ons vriendekring hou ons tweede sundowner zoom en dit is absoluut fantasties om almal te sien en saam te lag en te gesels. Ons klomp kamp gewoonlik saam van net na Kersfees af tot verby Nuwejaar en ons like mekaar kwaai.  Saterdagmiddag besef ek my haarstyl is minder zoom-kamera vriendelik en stel ek ‘n tema voor vir die partytjie: hoede! Ons klomp maak altyd van Oujaarsaand ‘n fiasko en Blyda is die voor-in-die-koor-organiseerder met hope kreatiwiteit.  Wat ek die meeste van die klomp kampfietstoerders geniet is hulle entoesiasme.  As mens sê hoede, is almal onmiddellik game en almal speel saam. Voorwaar ‘n spesiale klomp!  En ons was nie teleurgesteld nie!




Ek het hierdie whatsapp verspreiding baie geniet:



Sterkte met tuis bly.  Moenie dat jou ongeduld van jou 'n krimineel maak nie. Asb!


Ons NGO vennote deel appels uit in die Eendekuil omgewing saam met kos.  Mag 'n appel 'n dag steeds die dokters laat wag.


No comments:

Post a Comment